Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden.


Algemeen

 

1.1. In deze voorwaarden wordt onder Posh Clinic verstaan: Posh Clinic gevestigd aan de Polderweg 98 te Amsterdam en de aan Posh Clinic verbonden huidtherapeuten.

1.2. In deze voorwaarden wordt onder ‘cliënt/patiënt’ verstaan degene die Posh Clinic opdracht geeft tot behandeling.

1.3. In deze voorwaarden wordt onder ‘cliënt/patiënt’ tevens verstaan diens wettelijk vertegenwoordiger.

1.4. Deze voorwaarden maken onderdeel uit van iedere overeenkomst tussen de cliënt/patiënt en Posh Clinic.

1.5. Deze voorwaarden zijn tevens van toepassing in het geval Posh Clinic voor de uitvoering van de opdracht derden betrekt.

1.6. De werking van artikel 7:404 en artikel 7:407 lid 2 Burgerlijk Wetboek wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

 

Overeenkomst

 

2.1. De overeenkomst tussen Posh Clinic en de cliënt/patiënt behelst de opdracht van de cliënt/patiënt aan Posh Clinic tot behandeling.

2.2. Posh Clinic is gerechtigd om niet in te gaan op een onredelijk verlangen van de cliënt/patiënt en mag weigeren een behandeling uit te voeren.

2.3. Opzegging of opschorting van de overeenkomst is mogelijk indien de cliënt/patiënt zich onbehoorlijk of onheus gedraagt jegens Posh Clinic of haar medewerkers of de aldaar werkzame vrijwilligers en/of jegens mede cliënten of hun bezoek.

2.4 Posh Clinic heeft de recht om de samenwerking te beëindigen mits de client niet in de nakoming van haar verplichtingen voldoet.

 

Toestemming

 

3.1. De cliënt verleent voorafgaand aan de uitvoering van de behandelingsovereenkomst, onvoorwaardelijk en zonder voorbehoud toestemming daartoe aan Posh Clinic door het invullen en ondertekenen van het intakeformulier van Posh Clinic.

3.2. Posh Clinic kan van de cliënt/patiënt verlangen dat deze zijn toestemming schriftelijk heeft bevestigd.

3.3. De cliënt verleent onvoorwaardelijk en zonder voorbehoud – gelet op de zorgvuldigheid – toestemming voor de registratie van zijn persoonsgegevens en medische gegevens die relevant zijn voor de behandeling en de afwikkeling van de behandeling.

3.4. In het geval de cliënt/patiënt zijn toestemming weigert dan wel intrekt zal Posh Clinic geen behandeling (meer) verrichten.

 

Informatie

 

De cliënt/patiënt dient Posh Clinic tijdig op de hoogte te brengen en houden van alle informatie die voor een goede uitvoering van de overeenkomst noodzakelijk is.

 

Tarieven en zorgverzekering

 

5.1. Tarieven gelden, behoudens uitdrukkelijk andersluidende schriftelijke overeenkomst, voor de duur van een kalenderjaar en kunnen jaarlijks worden aangepast.

5.2. De cliënt/patiënt draagt er zelf zorg voor dat hij op de hoogte is of en in welke mate zijn verzekeraar de behandeling vergoedt. Voorts is het de verantwoordelijkheid van de cliënt/patiënt om facturen al dan niet bij zijn verzekeraar te declareren.

 

Betaling

 

6.1. De cliënt/patiënt betaalt direct na de behandeling contant of per pin.

6.2. Indien Posh Clinic de cliënt op rekening behandeld, zorgt de cliënt voor volledige betaling binnen 14 dagen en wordt het betreffende bedrag op de betrokken rekening van Posh Clinic onder vermelding van het factuurnummer en soort behandeling voldaan.

6.3. Ongeacht of de factuur door de verzekeraar wordt vergoed, blijft de cliënt/patiënt te allen tijde gehouden tot volledige en tijdige betaling van de factuur.

6.4. Betalingen worden allereerst in mindering gebracht op de oudst openstaande facturen.

6.5. In het geval de cliënt/patiënt de factuur niet tijdig en/of volledig betaalt, is deze in verzuim. Posh Clinic is alsdan gerechtigd om over het factuurbedrag, dan wel het restant daarvan de wettelijke rente bij de cliënt/patiënt in rekening te brengen. Posh Clinic is alsdan tevens bevoegd incassomaatregelen te (doen) nemen. De kosten die aan de incasso verbonden zijn (met inbegrip van de buitengerechtelijke kosten en overige kosten) komen voor rekening van de cliënt/patiënt.

6.6. Bij betalingsachterstand is Posh Clinic bevoegd om verdere behandeling op te schorten of deze slechts te verrichten tegen directe constante betaling.

6.7. De betalingsverplichting wordt niet opgeschort doordat de cliënt/patiënt een klacht tegen Posh Clinic indient over de factuur en/of de behandeling, tenzij Posh Clinic instemt met de opschorting van de betalingsverplichting.

6.7. De betalingsverplichting vervalt niet als de cliënt/patiënt de overeenkomst beëindigt.

 

Annulering

 

7.1. In het geval de cliënt/patiënt verhinderd is voor een afspraak dient hij dit uiterlijk achtenveertig (48) uur tevoren bij Posh Clinic af te zeggen.

7.2. Zegt de cliënt/patiënt niet of niet tijdig af, dan kan Posh Clinic het tarief van de behandeling geheel in rekening brengen.

7.3. Afspraken dienen per e-mailbericht te worden geannuleerd. De annulering wordt geregistreerd op het moment dat de annulering door Posh Clinic is ontvangen. Indien cliënt haar afspraak telefonisch wil annuleren valt dit binnen de verantwoordelijkheid van cliënt. Het telefonisch niet bereikbaar zijn van Posh Clinic, kan geen reden zijn van het niet of niet tijdig van de afspraak.


Online Boeking en aanbetaling


8.1. Bij het maken van online afspraken wordt er een aanbetaling gedaan. De aanbetalingen kunnen variëren van bedrag, omdat de prijzen per behandeling verschillen. U betaalt 20% van de prijs van uw geboekte behandeling. Bij het boeken van een afspraak komt er 36 cent transactiekosten bij. Mocht u een nieuwe afspraak in de kliniek doorplannen, dan betaalt u geen aanbetaling.

Uw aanbetaling U doet een aanbetaling bij het boeken van een afspraak op onze website. Uw aanbetaling wordt verrekend met het totaalbedrag wanneer u gaat afrekenen.

 

8.2. Uw aanbetaling kan niet worden teruggevorderd bij verhindering/annuleren.
De reden dat u geen aanbetaling terug krijgt is, omdat uw afspraak voor ons gereserveerde tijd.

Afspraken verplaatsen/annuleren dient u minimaal 48 uur aan ons door te geven.
In verband met onze agenda en aanbetalingen vragen wij u hier rekening mee te houden.

 

Verhindering


8.3. Wij zijn niet verantwoordelijk voor verhindering. De aanbetaling die is gedaan kan niet teruggevorderd worden bij verhindering. Afspraken dienen voor 48 uur te worden geannuleerd/gewijzigd. Bij het niet tijdig doorgeven van verhindering, kan de aanbetaling eveneens niet worden teruggevorderd. Mocht u verhinderd zijn om tijdig aanwezig te zijn voor uw behandeling, dan zijn wij genoodzaakt de behandeling in te korten.
Bij binnenkomst van 15 minuten of later, brengen wij de gehele behandeling in rekening.

 

Annuleringskosten


8.4. Bij het annuleren van uw afspraak rekenen wij €9,- administratiekosten. Als u voor 48 uur uw afspraak heeft afgemeld dan ontvangt u een uw aanbetaling deels terug. De administratiekosten van de annulering worden namelijk verrekend met uw aanbetaling. Heeft u uw afspraak te laat afgemeld, dan vervalt de hele aanbetaling. Mocht u een afspraak willen verplaatsen, dan kan dit kosteloos 48 uur voor uw behandeling.

 


Aansprakelijkheid

 

9.1. Indien zich bij de behandeling, waaronder tevens te rekenen het niet, niet volledig of niet tijdig uitvoeren van een behandeling, een gebeurtenis voordoet die tot aansprakelijkheid van Posh Clinic leidt, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag waarop de door Posh Clinic afgesloten aansprakelijkheidsverzekering aanspraak geeft. Posh Clinic is evenwel niet aansprakelijk in het geval op het moment waarop de gebeurtenis zich voordoet, de cliënt/patiënt in gebreke is met de nakoming van enige verplichting jegens Posh Clinic.

9.2 Posh Clinic kan geen enkele garantie geven over de hoeveelheid haarreductie na de behandeling(en), danwel het aantal behandelingen voor het bereiken van de gewenste haarreductie.

9.3 Posh Clinic is niet aansprakelijk voor verbranding en/of beschadiging aan de huid door o.a. tatoeages, piercings, moedervlekken en/of pigmentvlekken.

9.4 Posh Clinic is niet aansprakelijk voor (verergerde) pigmentatie op huid na de behandeling(en).

 

Klachten

 

10.1. In geval van ontevredenheid of een klacht van de cliënt/patiënt over de behandeling door Posh Clinic, meldt de cliënt/patiënt dit per e-mail zo snel mogelijk aan Posh Clinic, binnen 48 uur. Posh Clinic en de cliënt/patiënt spannen zich vervolgens beiden in om ter zake tot een oplossing te komen.

 

Nietigheid

 

In het geval enige bepaling van deze voorwaarden nietig of vernietigbaar is, laat dit de geldigheid van de overige bepalingen onverlet.

 

Toepasselijk recht

 

Op de tussen Posh Clinic en de cliënt/patiënt gesloten overeenkomst, en op eventuele nadere, ter uitvoering daarvan gesloten overeenkomsten, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

 

Wijziging

 

11.1. Posh Clinic behoudt zich het recht voor deze voorwaarden te allen tijde te wijzingen

11.2. Wijzigen worden schriftelijk of elektronisch via de website (www.poshclinic.nl) ter kennis van de cliënt/patiënt gebracht en treden één (1) maand na dagtekening van die bekendmaking in werking, tenzij in de bekendmaking anders is vermeld. Indien de cliënt/patiënt niet binnen één (1) maand na dagtekening van de bekendmaking gemotiveerd bezwaar maakt tegen de wijziging in de voorwaarden, wordt de cliënt/patiënt geacht de wijzing te hebben geaccepteerd. Indien de cliënt/patiënt binnen één (1) maand na dagtekening van de bekendmaking gemotiveerd bezwaar maakt tegen de wijziging van de voorwaarden, vormt dat een grond voor ontbinding van de overeenkomst.

 

Share by: